Financiar

Acasa Financiar

Expertiza echipei noastre

Soluții integrate pentru gestionarea eficientă a resurselor financiare
Cu o experiență vastă în domeniul financiar și colaborări cu investitori locali și internaționali, GTA Financials este partenerul ideal pentru optimizarea costurilor și analiza riscurilor. Oferim soluții personalizate pentru nevoile fiecărei afaceri.

Serviciile noastre

Due diligence financiar

a. Revizuirea situațiilor financiare:

  • Revizuirea setului complet de situații financiare și rapoarte de management (Bilanț, Cont de profit și pierdere și Flux de numerar) pentru a identifica principalele riscuri financiare
  • Revizuirea principalelor motoare ale veniturilor și costurilor afacerii
  • Revizuirea calității activelor nete

b. Elementele financiare principale pentru negocierea prețului tranzacției:

  • Identificarea principalelor riscuri/elemente care ar putea afecta prețul tranzacției
  • Recomandări privind includerea acestor elemente în negocierea prețului

c. Asistență pentru includerea implicațiilor financiare în documentația tranzacției:

  • Revizuirea documentației tranzacției pentru a asigura abordarea riscurilor financiare identificate în due diligence, a prețului negociat și a cerințelor financiare pre și post încheierea tranzacției

Management financiar

  • Configurarea pachetului de raportare managerială și revizuirea pachetului existent pentru a răspunde nevoilor Consiliului de Administrație și managementului de nivel mediu, asigurând alinierea obiectivelor financiare în întreaga organizație
  • Configurarea procesului bugetar și revizuirea bugetului existent
  • Stabilirea unui proces pentru asigurarea eficienței în întreaga organizație
  • Configurarea formatului de raportare necesar pentru măsurarea rezultatelor reale versus buget
  • Revizuirea procedurilor interne și asistență în dezvoltarea procedurilor necesare în cadrul entității
  • Revizuirea funcției de trezorerie pentru a asigura accesul adaptat la fluxurile de numerar necesare
  • Funcție de CFO temporar
  • Revizuirea proceselor contabile pentru creșterea eficienței

Pregătirea pentru investitori/EXIT

  • Configurarea sau revizuirea planului de afaceri pentru a include și valida principalele presupuneri
  • Configurarea sau revizuirea pachetului de raportare managerială existent
  • Asistență pentru prezentarea financiară a companiei către investitori
  • Pregătirea proprietarilor pentru a se familiariza cu procesul de investiție/EXIT, cu termenii speciali utilizați și cu așteptările investitorilor
  • Prelucrări împreună cu echipa financiară pentru due diligence-ul financiar necesar investitorului
  • Revizuirea procedurilor interne pentru a evalua nivelul de conformitate cu cerințele minime ale unui investitor
  • Revizuirea nivelului de segregare între activitățile Consiliului de Administrație, cele ale managementului și cele ale proprietarilor

Pregătirea pentru audit financiar independent

  • Familiarizarea echipei de management și a echipei financiare cu cerințele uzuale ale unui audit financiar din punct de vedere practic
  • Revizuirea informațiilor financiare disponibile pentru a identifica eventuale blocaje în proces, ținând cont de tipul de informații solicitate de auditori
  • Revizuirea factorilor de business (atât veniturilor, cât și costurilor) pentru a identifica ajustările posibile necesare situațiilor financiare
  • Stabilirea unui calendar pentru alocarea eficientă a resurselor companiei în procesul de audit, evitând întârzierile și costurile suplimentare
  • Asistență pentru pregătirea setului complet de situații financiare ce urmează a fi auditate

Training – Finanțe pentru non-financiari

  • Training special conceput pentru alte departamente (marketing, logistică, producție, administrativ) pentru stabilirea unei înțelegeri comune a noțiunilor și vocabularului financiar
  • Training financiar integrat sub formă de exercițiu de role-playing pe un caz de afaceri, menit să plaseze participanții în funcții neobișnuite pentru a înțelege și utiliza elementele financiare relevante
  • Orice alt training special conform necesităților organizației (ex.: aspecte specifice ale bugetării, utilizarea rapoartelor, inductie pentru noii angajați, în timpul fuziunilor sau achizițiilor)

Angajamente speciale

  • Revizuirea contractelor de orice fel pentru identificarea implicațiilor de natură financiară
  • Revizuirea implicațiilor financiare pre-fuziune/achiziție
  • Revizuirea sistemelor de costuri în activitățile de producție
  • Alte situații potențiale în care trebuie identificate implicații sau riscuri financiare

Funcția de audit intern

  • Asistență pentru înființarea unei funcții de audit intern
  • Revizuirea unei funcții de audit intern existente pentru identificarea zonelor de îmbunătățire, mai ales într-o companie în creștere rapidă, unde procedurile interne și auditul nu evoluează în același ritm

Ce ne diferențiază?

Expertiză practică acumulată în peste 25 de ani de activitate

Abordare strategică și practică în gestionarea resurselor financiare